مقالات پذیرفته شده همایش یادگیری الکترونیکی: تجربه‌های زیسته، ارزیابی و آینده نگاری

مطابق تقویم جشنواره، در تاریخ ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ نتیجه داوری مقاله‌های همایش «یادگیری الکترونیکی: تجربه‌های زیسته، ارزیابی و آینده نگاری» در وبگاه https://next۱۴۰۰.ut.ac.ir منتشر شد. اسامی نویسندگان و چکیده مقالات پذیرفته شده به شرح زیر است:

 

علی خاکسار

   عنوان مقاله: مدل‌سازیِ "آزمونِ شناختی"، جهت افزایش فضای تعاملی در فرایند یاددهی_ یادگیری

 

 

 

 


 

مهرداد رحمانی

عنوان مقاله: ارائه چارچوبی نوین برای آموزش الکترونیکی دروس کارگاهی رشته شهرسازی دانشگاه تهران

 

 

 


رضا رستمی، زینب سادات مصطفوی

عنوان مقاله: یادگیری الکترونیکی با رویکرد علوم شناختی

 

 

 

 


علی زارعی، محمد جوادی پور

عنوان مقاله: تبادل تجربیات یاددهی و یادگیری الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان در دانشگاه تهران به واسطه شیوع ویروس کرونا

 

 

 


میترا عباسی فرد، معصومه رحیمی، مهسا حسنی پور، احسان زارع رنجبر

عنوان مقاله: طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره (course) الکترونیک فیزیوپاتولوژی روماتولوژی بر مبنای اصول یاددهی- یادگیری آموزش الکترونیک در دوران همه گیری کووید-19

 

 

 


زهرا شاطرزاده یزدی، دل آرا جعفری

عنوان مقاله: بررسی فرآیند یادگیری در آموزش مجازی درس عملی، دیدگاه دانشجویان

 

 

 


الهام شیرزاد

عنوان مقاله: چالش در آزمون میان ترم

 

 

 

 


سمیه رجب زاده، سلیمان احمدی

عنوان مقاله: دوره آموزش سبک های یادگیری و ارزشیابی دانشجو در آموزش مجازی ویژه اعضای هیات علمی

 

 

 

 


علی صدیقی، مهدی رباطی

عنوان مقاله: آموزش درس سیستم‌های اندازه‌گیری در دوران کرونا

 

 

 

 


جلیل راشد محصل

عنوان مقاله: آموزش الکترونیکی و گذر به آموزش پویا

 

 

 

 


محمودرضا دلاور

عنوان مقاله: مروری بر تجربیات به دست آمده در تولید محتوا و اجرای دروس به صورت الکترونیکی

 

 

 

 


مریم دانشمندی، حیدر پرماه، فاطمه آقاپور آرائی، علی معینی

عنوان مقاله: طراحی یک سیستم یادگیری الکترونیکی با استفاده از هستی شناسی در وب معنایی

 

 

 


آرزو نیکنام، مریم السادات خلیلی

عنوان مقاله: بررسی تأثیر کووید۱۹ بر طراحی تجربه سامانه‌‌های آموزش الکترونیکی با رویکرد تغییر رفتار

 

 

 


مریم حمزه لو مقدم، سمیه اسماعیلی، رسول چوپانی

عنوان مقاله: کلاس وارونه، روشی موثر در برگزاری درس سیستمهای اطلاع رسانی پزشکی

 

 

 


نرگس حریریان

عنوان مقاله: تبیین راهکارهایی جهت افزایش کیفیت آموزش مجازی گروه هنر با تاکید بر واحد عملی-نظری درس مبانی هنرهای تجسمی ۲ (رنگ) رشته مجسمه سازی

 

 

 


الهه حجازی موغاری، فاطمه نارنجی ثانی، سمانه حجازی

عنوان مقاله: واکاوی ادراک دانشجویان از فرایند یاددهی-یادگیری به شیوه الکترونیکی در پاندمی کوئید 19 مورد مطالعه: دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران

 

 

 


گلناز جوزانی کهن، مینو قنبرزاد

عنوان مقاله: چالش‌ها و راهکارهای آموزش مجازی دروس آزمایشگاهی مرتبط با زمینه تخصصی شیمی تجزیه

 

 

 

 


مرضیه فرهادخانی، زهرا ایازی وانانی، اکبر سلیمانی، شهرزاد حبیبی

عنوان مقاله: تجربه تشکیل تیم آموزش مجازی کووید-19 در دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از سال 1399

 

 

 


نادیا مفتونی

عنوان مقاله1: نقش بازی در مشارکت فعال و یادگیری عمیق و ارزیابی دانشجویان فلسفه اسلامی دانشگاه تهران

عنوان مقاله2: Art as the Best way to Teach Philosophy and Religion

 

 

 


علی بزرگی امیری، مجید احمدی، اعظم السادات سیدی، سید حسین میری آشتیانی

عنوان مقاله: چالش ها و فرصتهای یاددهی و یادگیری الکترونیکی در حوزه آموزش‌های سازمانی به همراه ارائه راهکارهایی برای بهبود سیستم

 

 

 


آزاده نوری فرد

عنوان مقاله: تجربه برگزاری درس مبانی مهندسی زلزله برای معماران به صورت الکترونیکی

 

 

 

 


آزاده نوری فرد، امیررضا اردکانی

عنوان مقاله: تجارب حاصل از برگزاری درس عملی طراحی فنی در دوره کارشناسی معماری دانشگاه تهران به شیوه الکترونیکی

 

 

 


محمد نورانی سعدالدین

عنوان مقاله: مشارکت الکترونیک و یادگیری مشارکتی با کمک ابزارهای دیجیتال به منظور طراحی و تغییر محیط‌های انسان‌ساخت

 

 

 


کیمیا مهدوی

عنوان مقاله1: تجربه زیسته شرکت در مصاحبه دکتری به صورت الکترونیک

مقاله2: تجربه زیسته یادگیری الکترونیکی

 

 

 


نسرین مقدم

عنوان مقاله:  تجربیات و چالشهای آموزش دروس نظری- عملی درفضای مجازی

 

 

 

 


زینب السادات مصطفوی، فاطمه نارنجی ثانی

عنوان مقاله: واکاوی تجربه زیسته دستیاران آموزشی موثر در محیط یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران

 

 

 


محمد میره ای

عنوان مقاله: تجاربی از آموزش مجازی در پردیس فارابی؛ مسایل و راهکارها

 

 

 

 


سما قریشی، سید امید فاطمی

عنوان مقاله1: آسیب شناسی یادگیری برخط در آموزش مهندسی در بحران کرونا: مورد دانشگاه تهران

عنوان مقاله2: استفاده از روشهای جایگزین ارزشیابی در آموزش مهندسی: ادراک و نظرات دانشجویان درباره پوشه عملکرد الکترونیکی


محمد علی صدرایی جواهر، سید امید فاطمی

عنوان مقاله: تحلیل یادگیری بر روی سامانه‌های یادگیری دانشگاه تهران به کمک هوش ماشین

 

 

 


سید امید فاطمی، حسین تن

عنوان مقاله: آزمایشگاه غیرحضوری درس ریزپردازنده

 

 

 

 


مهسا صاحبدل، مصطفی صالحی، شقایق نجاری

عنوان مقاله: بازی‌گونه سازی تطبیقی در بستر یادگیری

 

 

 

 


سلیمان احمدی، سارا شهبازی

عنوان مقاله: مقایسه تأثیر دو روش تدریس JIGSAW مبتنی بر یادگیری سیار و سخنرانی بر میزان یادگیری و یادگیری پایدار دانشجویان فوریت های پزشکی

 

 

 


سید امید فاطمی

عنوان مقاله1: افزایش مهارت اعضاء هیأت علمی دانشگاه برای اجرای دوره الکترونیکی

عنوان مقاله2: ترسیمی از یاددهی و یادگیری آینده با بهره گیری از پداگوژی و تکنولوژی

 

 

 


زهرا ایازی وانانی، سلیمان احمدی

عنوان مقاله: بررسی دیدگاه دانشجویان ازژرف اندیشی وارزیابی پدیده آموزش مجازی دانشجویان دردوران کرونادردانشکده مجازی، آموزش پزشکی ومدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران ازآموزش مجازی دردوران کووید19-سال 1399

 

 

 


فاطمه نارنجی ثانی، سمانه حجازی

عنوان مقاله: واکاوی ادراک اعضای هیئت‌علمی از فرایند یاددهی-یادگیری در محیط الکترونیکی در پاندمی کوئید 19: موردمطالعه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران

 

 

 


نسرین مقدم، آرزو نیکنام، شادی احمری

عنوان مقاله: واکاوی کاربردپذیری رابط کاربری سامانه ایلرن دانشگاه تهران با ابزار ردیابی چشم

 

 

 


مجتبی دلشاد، فرانک صحرایی، حسن رضا شکری

عنوان مقاله: Agricultural education and natural resources in electronic platform (opportunities and challenges)


حمیدرضا مشفق

عنوان مقاله: یادگیری از راه دور برای دروس ریاضی در فیزیک


سید کمال واعظی

عنوان مقاله: آموزش الکترونیک در بحران کویید 19 فرصت به کار گیری فرآیند یادگیری مبتنی بر ذهن فلسفی


سیروس زمانی

عنوان مقاله: آموزش الکترونیکی در دوران کرونا - اشتراک تجربه گروهی از اعضای شورای راهبردی کرسی یونسکو در آموزش مهندسی


محمود شاه آبادی

عنوان مقاله: آموزش غیرحضوری و دیسیپلین آموزشی


 فاطمه باکوئی، افسانه ارزانی، هاجر ادیب راد، راضیه عباسی

عنوان مقاله: تبیین دیدگاه دانشجویان از آموزش مجازی در اپیدمی کووید- 19 : یک مطالعه کیفی


مریم غروی الخوانساری، صدیقه مسائلی

عنوان مقاله: تجربه زیسته برگزاری کارگاه طراحی معماری 5 در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران در نیمسال دوم 1399-1400


 آرش بهرامی، غزل بیگلری، مهدیس ربانی، حمیدرضا عاکف، پارسا فقیهی

عنوان مقاله: تجربه‌ی زیسته‌ی نوآوری در طراحی آزمون‌های درس دینامیک


الهام شیرزاد، کاترین ریاضی

عنوان مقاله: چالش در آزمون میان ترم


مرکز مطالعات عالی دانشگاه تهران

عنوان مقاله: موج چهارم جهانی و تحول دیجیتالی حوزه الهیات، بایسته ها و راهبردها