تبادل تجربیات در عرصه خدمات فناوری اطلاعات با حضور پنج دانشگاه برتر ایران در دانشگاه تهران

در این جلسه دکتر خوانساری، معاون فناوریهای دیجیتال دانشگاه تهران، بر کیفیت سرویس و اهمیت تأمین اینترنت پایدار به دلیل پراکندگی جغرافیایی در واحدهای مختلف دانشگاه تاکید کرد و اقدامات اخیر این معاونت را به منظور بهینهسازی وضعیت اینترنت تشریح کرد. معاون فناوریهای دیجیتال دانشگاه تهران همچنین عنوان کرد: «با راهاندازی چتبات در دانشگاه تهران، میزان تماسهای تلفنی تا حدود ۳۰٪ کاهش یافته است. همچنین، سامانه تیکتینگ در خوابگاهها فعال شده تا مشکلات دانشجویان بهصورت آنلاین ثبت و پیگیری شود.» این نشست هماندیشی با موضوعات کلیدی مرتبط با فناوری اطلاعات و زیرساختهای دیجیتال دانشگاهی در معاونت فناوریهای دیجیتالی دانشگاه تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضرین به چالشهای این حوزه از جمله ایمیل دانشگاهی و پیشنهاد همسوسازی سیاستهای آن، مدیریت حجم دیتا و کنترل رشد اطلاعات پرداختند. تعدد سامانههای دانشگاهی و راهاندازی سوپراپ دانشگاه تهران شامل کیف پول دیجیتال و دیگر خدمات از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت. در بخش دیگری از جلسه، موضوعاتی از جمله یکپارچهسازی احراز هویت، مدیریت ریسک در فناوری اطلاعات، مالکیت داده، نگهداشت نیروی انسانی، تعریف پستهای پاسخگویی شبانهروزی (OnCall) و شیفتهای کاری، مشکل تامین بودجه و مدیریت اعتبارات IT مطرح و بر لزوم مشارکت وزارت علوم برای تأمین منابع به صورت متمرکز در خدمات مرکز داده و ابری مطابق با بند ج ماده ۱۰۷ قانون برنامه هفتم پیشرفت تاکید شد. شایان ذکر است قرار شد جلسه بعدی به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی در اوایل سال آینده برگزار شود.
نظر شما :